duminică, iulie 16, 2017

BĂIEŢAŞI LA CAFENEA


(Sâmbătă, ora 10.30, la o cafenea pe strada Iernii, în Bacău. 2017.)


- Bă, am ars-o tari di tăt, să-mi bag pula. Numa-n douî suti-am ţânut-o. Di la Bacău la Constanţa, am făcut două ori şi patruzăci.
- Da ci ti grăbeai aşa?
- Aveam o dumă acoloşa. O mii şinşi suti di euro, ti gioci? Da i-am dat în buză lu gagica di-o luat-o draşii. Bă, era drumu liber, blanî, şî cu halogenili sî vedi la un kilometru. Ştii cum mergi? Ca racheta. Şî mi-o consumat şasî la sutî, cî i-am făcut calculu. Şasî la sutî, îţ dai seama?
- Da înseamnî că ai maşină bunî.
- Bunî? Gagicî, bă frairi, nu maşânî. Bă, o iubesc să-mi bag pula. Ioti icia ci bord ari. Cu gipies di cela şmecher, îţ aratî şî copacii di pi margini. Uiti-aicia, că am pozi pi telefon. A, ci zâci?
- Da, i tari, frati, sî fiu a dracului.
- Ci tari, bă, beton, sî-mi bag pula. Bă, da cel mai tari-o fost la Focşani. La intersecţia ceia, când ieşi din Focşani. I-o pus semafor acuma, da io nu ştiam ş-am trecut aţî. Ş-un bou cu-n Logan vinea dinspri oraş şî io nu ştiam că el era pi verdi, cî n-am văzut semaforu. Şî l-am şters di s-o cîcat pi el.
- Da cine-avea prioritate?
- Bă, tu n-auz? El avea.
- Şi?
- Sî, m-am dat jos oleacî mai încolo, cela era câcat tot pi el. I-am zâs: ci-i frati? Aşa-i în trafic. S-întâmplî. Ai ceva bulealî? Păi, cî câr, câ mâr. Ci, bulangiuli, ai pretenţii pentru-o zgârieturî? Da portierili era ca conservili mototoliti. Ia di icea o sutî di lei şi du-ti-pula mea, cî mă grăbesc. Ş-am tăiet-o.  
Şi-ţ zâc, frati, numa-n douî suti am ţânut-o, sî mor io.
- Da o cam arzi, prietini, nu ţi frică că te găbjesc poliţaii?
- Bă, îţ spun în trei puncti. Unu, când mă grăbesc, îs ca satelitu, cu viteza maximă. Doi: gagica tragi la mega, cât îi dau, atâta ia. Şî trei, cel mai important, am sângi-n pulî, bă. Di caralii, mă doari-n pulî. Li fac ca lu ceala di la Focşani: ia bă o sudilei şî du-ti-n pula mea...
................................................................................................................................................................

(La masa celor doi, mai apar doi aidoma, ochelari de soare, blugi ferfeniţă, tenişi, ţigări electronice. Se pupă toţi, băi, parcî eşti englez, când ai vinit, da voi ci faciţ bulangiilor, câ nu v-am văzut di doi ani, etc.)
- Barosani, da ia zi, îi dă englejii pi români afarî?
- E, câcat, n-are ei treabâ cu noi. Nici cu ţâganii, nici cu negrii. Io vă spun, evreii tre sî sî muti din Anglia, cî-i belea.
- Da di ci zâci tu asta?
- Păi zâc, c-am vinit ieri di la Londra şî ştiu.
- Chestia cu Brexitu?
- Ei, câcat, le-o expirat contractu. C-o avut contract cu englejii pi-o mii de ani şî s-o expirat.
- Ci contract?
- Voi nu ştiţi, cî n-aveţ di undi. Bă, o fost un regi, Georgi, şi el i-o chemat acu o mii di ani pe evrei în Anglia. Li-o zîs, băi giuişilor, voi sunteţi diştepti, vă dau icişa pi bordu Tamisii loc, vă faciţi casi, birouri, ci vreţ, da vă ocupaţ di piraţi.
- Păi da, cî la ora aia era piraţii-n floari. Furau, sî-mi bag pula, pin toatî lumea, pi mări şi oceani, adicî,  şî vineau sî petreacî la Londra.
- Taci, bă, sî mor io, nu-l întrerupi pi Bogdan cî ştii el mai bini.
- Aşa, Şî, voi li daţ împrumut cî când pleacă la piraterie, are nevoi dî parali sî facî plinu la corăbii. Şi li zîciţi: bă piraţ, aveţ nevoii di mangoţi? Ia d-icea o sutî di liri, da când ti-ntorci, îmi dai şinci suti. Olrait?
- Aşa le-o zâs regili la evrei? I-o-nvăţat bini. Şmecher regili.
- Da, jaf penal cu legea-n mânî. Ş-o făcut contract cu ei pe-o mii di ani. Din alea şinşi suti cât li lua evreii la piraţi, douî suti intra în buzunaru Angliei.
- Păi de-aia-s aşa bogaţi.
- Ci vorbeşti, bă!
- Îs bogaţi, dă-i dracu. Numa ci autostrăzi au, sî fiu a dracului. Sticlî. Nu li trebi lor Europî.
- Da, ş-acu, s-o-mplinit mia di ani şi tre sî-şi ia catrafusâli şi să pleci.
- Buuuun. Şi undi sî duci? Ti pomeni câ vini-n România, dă doamni.
- Taci bă bouli. Ci sâ fac-aicea? Sî deie faliment în şasî luni?
- Bă da proşti ma sunteţ, să-mi bag pula. Undi pleacî? La Berlin.
- Haidi bă, cî io nu cred cî lasî ei ci au ei Anglia pentru Germania.
- Bă, n-auzi? Da ci ari Germania? Nu-i tot ţarî? O-nceput sî demontezî şi clădirea ceia ca un ou ş-o mută la nemţi, bucatî cu bucatî. Bănci, casi, bani, tăt îşi ia. Le-o dat Merkel teren.
- Mari noroc mai are şî nemţî ăştia. Asta li mai lipsea. Să vinî şi evreii engleji tot la ei.
- Ai dracu nemţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu